Lyžařský kurz, 7., 8. ročník
(K. Gavendová)

24.02.2024

čtvrtek 29. 2.
A je tu poslední den. Zítra nás čeká jen odjezd do Prahy. No program je nabitý, tak hurááá na něj. Špatné počasí a mlha nás stále vytrvale doprovázely, ale nenechali jsme se zastrašit a vyrazili na závody ve slalomu. Další překážkou byla rozbitá časomíra. I to jsme sehranou spoluprací instruktorů zvládli překonat a pořádně si zazávodili. Po obědě jsme se rozdělili na dvě části – jedna část se šla rozloučit s kopečky na lyžích, druhá už raději zvolila procházku a soutěž o nejvyšší stavbu ze sněhu. Tak jako tak jsme si poslední chvíle na horách užili a teď honem vše nacpat do kufrů a tašek. Po večeři nás čekalo vyhlášení. Bylo to opravdu napínavé a odměn byla spoustu. Také instruktoři a učitelé sklidili velký potlesk od dětí, za což moc děkujeme. Plní dojmů jsme po vyhlášení zamířili na diskotéku, která byla společná se ZŠ Jakutskou. No zapařili jsme pořádně až do půlnoci. Zítra ráno budíček v šest ráno, no nevím, kdo bude vstávat. Lyžák byl bez zranění a větších komplikací, takže jsme si ho všichni společně v poklidu užili. Příští rok zase na svazích AHÓÓÓÓÓJ!!!

středa 28. 2.
V úterý bylo nádherně, svítilo sluníčko, žádná mlha, a tak jsme si mysleli, že v tomto duchu dokončíme kurz. No mýlili jsme se. Ve středu ráno byla mlha tak hustá, že jsme sotva viděli na dva metry před sebe. Do toho začalo pršet. První skupina i přes nepřízeň počasí vyrazila do Pece pod Sněžkou. Vyzkoušeli si přejezd rolbou i skibusem a nakonec si to moc užili – počasí se trochu umoudřilo. No a zbytek se vydal lyžovat na Černou horu. Začátek jsme kvůli dešti o půl hodiny posunuli a hurááá na kopce a do mlhy. I přesto jsme si to užili. Začátečníci se dostali na delší a prudší sjezdovku a vyzkoušeli si i slalom před závody ve čtvrtek. Večer nás čekala Černá hora má talent. Letos děti vystoupily opravdu s originálními díly a porota to neměla jednoduché. Účinkující si však na vyhlášení museli počkat až do čtvrtka do večera. Takže s nervozitou, kdo vyhrál, rychle do postele.

úterý 27. 2.
Úterý bylo ve znamení kritického dne. Dopoledne jsme tedy měli v plánu lyžování a odpoledne procházku, na kterou se vlastně nikomu nechtělo, ale nakonec to byl parádní den. Ráno jsme se probudili a mlha byla pryč. Krásná viditelnost, sluníčko a výhledy, co víc si na horách přát. Dopolední lyžování jsme si užili na 100 % a po odpočinku jsme se vydali na Kolínskou boudu a i přes malé nadšení účastníků, jsme si to pořádně užili cestou tam i zpět. Na Kolínské boudě jsme si dali Kofolu, Malinovku a doplnili energii na kopečky zpátky. Po zdolání kopečků proběhla koulovačka učitelé vs. děti. No asi víte, jak to dopadlo. Převaha 65 dětí se těžko přestřílí, tak nás děti zasypaly sněhem. Po chvilce jsme raději vyhlásili ústup na chatu. Po večeři jsme zdolali poslední kolo přednášek a s velkou únavou jak v dětském, tak dospělém provedení jsme ulehli. Snad bude zítra také krásně.

pondělí 26. 2.
Celé pondělí se neslo v duchu lyžování. Všechny skupiny se vydaly na vhodné svahy zdokonalovat své lyžařské umění. I začátečníci již dopilovali pluh a mohli se vydat na sjezdovku. I přes velkou mlhu jsme všichni prolyžovali celý den a užili jsme si to. Velká pochvala patří i Sébovi Aisovi, který s pomocí Lukáše sjížděl sjezdovku jako drak. Všichni za začátečníků udělali velký pokrok. Po lyžování jsme si dali svačinu a trochu se pobavili na pokojích. Večer nás čekali společenské hry – ZOO a židličkovaná a postupně jsme přešli do diskotéky. Trochu jsme prodloužili večerku a pořádně „zapařili.“

neděle 25. 2.
Sněhové podmínky jsou zatím dobré, a tak jsme se mohli vydat na svah. Ráno trochu „zlobila“ mlha, ale rozdaly se rozlišováky, skipasy a šlo se na to. Začátečníci pilovali dovednosti především na rovině, pak šlapali i do kopce a na konci dne už všichni úspěšně plužili a zastavili, takže zítra HURÁÁÁ na svah. Ostatní se dopoledne předvedli zbylým instruktorům a vytvořily se družstva, která už brázdila kopce odpoledne po obědě. Ke konci lyžování se nám ukázalo i sluníčko. Po lyžování jsme si dali svačinu a stmelovali kolektiv návštěvami na pokojích. Večeře a pak přednášky – no rozhodně menší zábava než návštěvy na pokojích, ale i to musí na „lyžáku“ proběhnout. Dnes se jedna skupina dozvěděla něco o první pomoci, druhá o oblečení, výbavě lyžařské i SNB i technice jízdy a třetí skupina se seznamovala s pohybem v horském terénu. Zítra zase hurá na lyže a SNB, tak snad už se dneska bude trochu spát.

sobota 24. 2.
V sobotu 24. 2. jsme se všichni sešli před Poliklinikou Zahradní Město kolem 12:00 a netrpělivě očekávali příjezd autobusů. Poté, co jsme vše napěchovali do autobusů, nasedli jsme, zamávali rodičům a HURÁÁÁ na hory! Cesta byla poklidná a za chvíli jsme už věci pěchovali do kabinek lanovky Černá hora Express. Vše šlo jako „po másle“ a po troše fyzické práce jsme se ubytovali v Horském hotelu Desítka. Po vybalení věcí a proběhnutí hotelu, kdo kde bydlí, nám už vyhládlo a tak jsme se odebrali na večeři. Když jsme doplnili energii, čekalo nás seznámení s BOZP, pravidly pobytu a vytváření erbů na dveře pokojů. Přísná porota složená z instruktorů, vše pečlivě zhodnotila, než došlo k vyvěšení. Stihli jsme i zdravotní prohlídky, jestli jsme všichni OK na první lyžařský/snowboardový den. Ve 22:00 jsme se uložili do postelí, no a samozřejmě jsme všichni prospali celou noc :D.