4.A (Mgr. Anna Ratajová)

Akce, které nás ještě čekají:


10. 12. Neviditelná výstava

10. 12. vánoční jarmark od 16:00

17. 12. Takonín - Vánoce s Karlem IV.

18. 12. kino - Myši v akci

19. 12. třídní besídka (universální dáreček)



Mikulášská návštěva v naší třídě

Do naší třídy i letos zavítal Mikuláš se svou družinou – andělem a čertem. Děti ho přivítaly s úsměvem a společně mu zarecitovaly připravenou básničku. Atmosféra byla veselá a Mikulášova návštěva přinesla do třídy spoustu radosti.

Čerti se samozřejmě pokoušeli nahlédnout do knihy hříchů, aby zjistili, zda se mezi dětmi neskrývá nějaký hříšník. Pečlivě pátrali i po třídě, nakukovali do sešitů, ale nakonec museli uznat, že tentokrát nikde nikoho nenachytali.A tak jsme se všichni mohli společně radovat z mikulášské nadílky, kterou si děti opravdu užily.



Adventní přípravy na vánoční jarmark

S příchodem adventu se naše třída proměnila v jednu velkou tvořivou dílnu. Všichni žáci se s nadšením pustili do příprav na vánoční jarmark – malovali a vyráběli, co jim síly stačily. Pod rukama dětí vznikaly krásné dekorace, drobné dárečky i originální výrobky, které do naší třídy přinesly tu pravou předvánoční atmosféru. Nyní už je všechno připravené a my se moc těšíme, až si ve středu 10. 12. budete moci naše výtvory prohlédnout a zakoupit na vánočním jarmarku v naší třídě. 

Děkujeme všem dětem za jejich skvělou práci a chuť tvořit!

děkujeme 




Návštěva divadla – Robinson Crusoe

Naše třída navštívila divadelní představení podle známého románu Robinson Crusoe. Děti tak měly možnost zažít klasické literární dílo v divadelní podobě a lépe porozumět příběhu o trosečníkovi na opuštěném ostrově. Po představení proběhla krátká diskuse o motivech příběhu, během které mohly děti klást své dotazy. Následovala také prohlídka jeviště a rekvizit. Děti se seznámily s některými divadelními triky – například s využitím meotaru, stínohry a velkým překvapením pro ně byl divadelní papoušek, který sklidil největší nadšení. Celou návštěvu jsme zakončili společnou fotkou. Bylo to milé a inspirativní dopoledne a už teď se těšíme na další společné kulturní akce.






Stezka v době nesvobody – připomenutí 17. listopadu

V rámci připomenutí 17. listopadu jsme ve škole uspořádali akci „Stezka v době nesvobody“, která dětem jednoduše a srozumitelně přiblížila život před rokem 1989. Cílem bylo ukázat, že svoboda, kterou dnes bereme jako samozřejmost, tehdy samozřejmá nebyla. Stezka byla tvořena 12 stanovišti, na kterých děti četly nebo poslouchaly krátké příběhy dětí žijících v době nesvobody. Dozvěděly se, že lidé se báli otevřeně mluvit, nemohli volně cestovat a některé věci – třeba banány nebo písničky ze zahraničí – byly těžko dostupné nebo zakázané. Každý příběh byl napsán tak, aby se do něj dnešní žáci dokázali vcítit a dokázali si představit, jaké by bylo vyrůstat v takové době. Na jednotlivých stanovištích děti odpovídaly na otázky, za které získávaly písmena do tajenky. Na konci se jim odhalilo hlavní poselství celé akce: SVOBODA NENÍ SAMOZŘEJMOST. Během stezky si také vyzkoušely práci s QR kódy, díky nimž si mohly příběhy pustit i jako audio nahrávku s hudbou. Po absolvování celé stezky jsme si společně povídali o přečtených příbězích, žáci sdíleli své pocity a ptali se na to, čemu nerozuměli. Na závěr si každý namaloval list pro školní Strom svobody, který nám bude tuto událost připomínat.

Celá akce byla pro děti silným zážitkem a pomohla jim lépe pochopit význam 17. listopadu i to, jak důležitá je svoboda pro náš každodenní život.




Zjišťujeme věk stromů v areálu školy

Během výuky v areálu školy se žáci pustili do zkoumání vzrostlých stromů kolem nás. Hlavním úkolem bylo změřit obvod kmene a podle něj vypočítat přibližné stáří stromu. Děti pracovaly ve skupinách, zapisovaly naměřené hodnoty a společně docházely k výsledkům.Na pracovních listech se zároveň seznámily s tím, co nám prozrazují letokruhy, a zjišťovaly, v jakých obdobích měl strom nejlepší podmínky pro růst. Prakticky si vyzkoušely, jak různé šířky letokruhů vypovídají o „dobrých“ i „horších“ letech života stromu. Součástí aktivity bylo také to, že si žáci mohli prohlédnout, jaké druhy stromů v areálu školy rostou, a zopakovat si rozdíly mezi listnatými a jehličnatými stromy.

Ani chladné počasí děti neodradilo — s energií a zaujetím dokončily všechny úkoly a odnesly si nové poznatky z praktické výuky v přírodě.



Halloweenské dopoledne v naší třídě 

Poslední listopadový pátek se naše třída proměnila v halloweenskou dílnu plnou masek, smíchu a barev. Přišli jsme v kostýmech a pustili se do tvoření – z obyčejných ruliček od toaletního papíru vznikaly nejrůznější strašidelné bytosti a halloweenské dekorace. Celou aktivitu vymyslel a vedl náš spolužák Fíla, který měl skvělý nápad a všechno zorganizoval. Poté jsme si své masky i výtvory navzájem představili a pokračovali zábavným „běhacím čtením“ ve dvojicích. Dozvěděli jsme se zajímavosti o Halloweenu a Dušičkách – co mají společného a čím se liší. Nakonec si každý vyzkoušel samostatné počítání příkladů rozmístěných po třídě. Správným řešením byla sladká odměna. Lavice jsme měli po celý den uprostřed třídy, takže vznikl prostor pro tvoření, běhání i malé pohoštění, které jsme si společně užívali. Bylo to veselé, hravé a plné podzimní atmosféry!




S blížícím se Halloweenem se i u nás ve třídě objevili duchové – naštěstí jen ti, které vyrobily naše šikovné děti! 👻




Kreativní dílna s přírodninami 

Co je lepší v tomto počasí, než přinést si do třídy kus přírody a hlavně barev? Děti ve dvojicích pracovaly s přírodním materiálem, který přinesly – listy, větvičky, šišky, skořápky ořechů, kamínky a další drobnosti. Společně vyráběly postavičky, ornamenty atd. Fantazie neměla hranic – každý tým si přinesl vlastní kreativní přístup a originální zpracování materiálu. Práce s listy, větvičkami a vším, co nám příroda poskytla, nás všechny moc bavila a byla skvělou příležitostí, jak si hravě vyzkoušet tvořivost a spolupráci.

Výsledek byl nejen krásný na pohled, ale hlavně plný radosti z tvoření. Děti si odnesly spoustu nápadů, inspirace a krásné vzpomínky na společné chvíle s přírodou ve třídě. 






Vůně, které léčí 

„Jé, ty olejíčky krásně voní!“ — přesně tahle věta se ozývala od každého stolu, když jsme se pustili do výroby vlastních vonných směsí. Děti si samy mohly namíchat originální kombinace esenciálních olejů, které pak vyzkoušely na vlastním těle. Dozvěděly se, k čemu nám mohou být některé vůně prospěšné, jak působí na naše tělo i náladu a co vlastně znamená aromaterapie – tedy léčba pomocí vůní. Každý si vytvořil směs podle svého vkusu – někdo zvolil oleje na imunitu, jiný pro dobrou náladu nebo oleje používané pro příval energie. Bylo úžasné sledovat, jak děti objevují svět vůní, experimentují a radují se z toho, co si samy vytvořily.





Svatý Václav v naší třídě 

Ve třídě jsme si připomněli, kdo byl kníže a patron české země – svatý Václav, na kterého vzpomínáme 28. září. Povídali jsme si o tom, proč je pro naši historii tak důležitý.Při hodině pracovních činností jsme si vyrobili vlastní svatováclavskou korunu, kterou. Vznikla tak krásná výstava plná zlatých a třpytivých korun, které nám teď zdobí třídu.



Akční Vyšehrad – dobrodružství s historií

19. 9. jsme se jako třída vydali na Akční Vyšehrad – zábavně-naučnou akci, která nás provedla historií starých pověstí českých a přiblížila nám příběhy, které se vážou k tomuto významnému místu. Společně se 4. B jsme prozkoumávali areál Vyšehradu, soutěžili v družstvech a dozvídali se zajímavosti o naší minulosti. Během dopoledne jsme se ocitli v době, kdy na naše území přicházeli Slované. Zjistili jsme, kdo byl kníže Krok, co předpověděla jeho dcera kněžna Libuše, a také kdo byl Šemík, věrný kůň hrdiny Horymíra. Vše bylo podáno formou hry a dobrodružných úkolů, takže jsme se nejen učili, ale také bavili a společně spolupracovali.

Celý program byl skvěle připravený – plnili jsme úkoly, hledali správné odpovědi a orientovali se v prostoru Vyšehradu. A nejlepší zpráva na závěr? Vítězné družstvo pocházelo právě z naší třídy! Po soutěžní části jsme si dopřáli zaslouženou odměnu – zmrzlinu, na kterou jsme mohli jít jen díky tajnému heslu „ZARDÁNEK“. To se nám líbilo snad úplně nejvíc a všichni jsme si z celého dne odnesli nejen nové znalosti, ale i spoustu zážitků a dobré nálady. Akce Akční Vyšehrad nám ukázala, že historie může být opravdu zábavná, když se učíme v pohybu, společně a v krásném prostředí. Děkujeme organizátorům i našim paním učitelkám za skvěle strávený den!



 


Začátek školního roku ve znamení oslav 

Nový školní rok jsme zahájili opravdu ve velkém stylu! Uspořádali jsme společnou oslavu pro všechny děti, které měly narozeniny o letních prázdninách a v září. A že jich nebylo málo!Nechyběly veselé písničky, tanec, smích ani spousta dobrot. Celá třída si společně zatančila, zazpívala a užila si příjemné chvíle plné radosti a super nálady. Bylo krásně vidět, jak si všichni dokážeme navzájem popřát, pobavit se a společně přivítat nový školní rok s úsměvem.

Tahle oslava nám dodala spoustu energie a dobré nálady do dalších dní. Už teď se moc těšíme na další narozeninovou párty, kde znovu společně oslavíme všechny malé oslavence a užijeme si další společné chvíle plné smíchu a pohody.


Vážení rodiče, milí žáci 4.A,

vítáme Vás v novém školním roce. Čeká nás mnoho společných zážitků a k tomu se

 i něco nového naučíme.

Sejdeme se v pondělí 1. 9. 2025 v 7:50 před pavilonem C a společně se přesuneme před hlavní pavilon přivítat nové prvňáčky. 


1. 9. 2025 -  Slavnostní zahájení školního roku v 8,00 hod., poté se přesuneme do naší třídy (pavilon C), v   8:45 – odchod ze školy domů (s rodiči, sami - lísteček, že odchází sám bez doprovodu).

2. 9. - 4 vyučovací hodiny (výdej obědů 11.15 – 13.00 hod.), po ukončení výuky odchází žáci domů nebo je vedeme na oběd.

Třídní schůzky rodičů budou  2. 9. 2025 od 17:30 v pavilonu C, přízemí. Účast žádoucí. Cena pracovních sešitů 952,-.

Od středy 3. 9. již dle rozvrhu.


TĚŠÍME SE NA VÁS 

Anna Ratajová a Lenka Opatová