Teambuildingové dopoledne, 3.A (J. Hradecká)
11.10.2018Ve čtvrtek 11. 10. 2018 se žáci 3.A zúčastnili teambuildingového dopoledne, které pro děti připravili a vedli pedagogové školy, Mgr. Martin Slavík, třídní učitel, a PhDr. Jiřina Hradecká, školní psycholožka.
Cílem bylo umožnit dětem, aby se navzájem poznaly jinak než v klasickém školním režimu výuky a přestávek.
Hry děti nenásilně motivovaly ke spolupráci, vzájemné pomoci, k respektování toho, že každý člověk je jinak vybaven pro život, tedy i pro hru, komunikaci, učení apod. Bylo jim opakovaně připomínáno v soutěživých hrách, že je sice vždy někdo první a někdo poslední, ale že to nejde obejít, avšak při tzv. „tmelení třídy“ jde především o to, aby si všichni užili hru naplno.
Děti byly celé dopoledne báječné. Drtivá většina z nich se s nadšením zapojovala do sportovně laděných aktivit, do her náročných na postřeh a paměť, do vážnějšího zjišťování informací o sobě navzájem i do vyslovených legrácek. Bylo úžasné třídu pozorovat…
Týmový pokřik si děti užily naplno, a snad proto se jim závod stonožek tolik nedařil - hlava stonožky totiž utíkala tak rychle, že se jí oddělily koncové články. Pak se ale naplno vžily do rolí různých členů tří rodin a s převážně humorně za svoji postavu vyprávěly, jak se jí v rodině vede. Jako o život běhaly sbírat obyčejná brčka na pití poházená mezi stromy a zcela vážně vzaly to, že brčka měla svoji cenu podle barev. Při klidnější hře „Zjisti, kdo…“ se všichni snažili vyplnit celý dotazníkový arch s položkami typu: „kdo se dotkl hada, kdo se ztratil v cizím městě, kdo hraje na hudební nástroj…“. Na dotaz, zda někdo zjistil o některém spolužákovi něco, co ho opravdu překvapilo, děti potvrzovaly, že ano, a uváděly příklady. Nakonec měly za úkol v týmech popaměti vyplnit tabulku o 25 políčkách podle toho, které předměty ležely v analogické tabulce vyznačené na pískovišti. Některé děti měly trošku problém v orientaci na takové ploše nebo se třeba nedomluvily na strategii s ostatními v týmu, ale jako celek je hra bavila.
Na závěr děti vyhodnocovaly jednotlivé hry. Bezkonkurenčně nejvíce děti nadchla „Brčka“.
Zeptejte se svých dětí, jak se jim to líbilo. A jestli to nebylo pro někoho na 100 % super, tak se to povede třeba příště.
V cílených týmových hrách, byť již v časově kratším rozsahu, chceme s třídou 3. A pokračovat. Nebude to už na celé dopoledne, ale třeba na hodinu jednou za týden, za dva. Oslovené děti potvrdily, že se těší…
RYCHLÝ KONTAKT
Základní škola, Praha 10, Břečťanová 2919/6, příspěvková organizace
Břečťanová 2919/6
106 00 Praha 10
IČO: 47611871
IZO: 047611871
DIČ: neplátce
č.ú.: 2000742329/0800
tel.: +420 272 651 133
e-mail: skola@zsbrectanova.cz
datová schránka: is6xmbd
Kalendář akcí
- 27., 29. 10. podzimní prázdniny
-
31. 10. Aromaterapie
8. C, 9. A, 9. B, 9. C - 31. 10. Výtvarná dílna, 1. třídy
- 3. 11. - 7. 11. Bobřík informatiky, 9. třídy
- 4. 11. Den otevřených dveří - Akademie věd, 4. B
- 5. 11. Vánoční focení, 1. stupeň
- 5. 11. Muzeum PČR, 2. C
- 5. 11. Mladý chemik, šk. kolo, 8.,9. třídy
- 5. 11. Národopisné muzeum, 1. C, 1. D
- 6. 11. Výstava minerálů, 9. třídy
- 6. 11. Kybergrooming, 4. C
- 6. 11. Umělá inteligence, 9. B
- 7. 11. Aromaterapie, 7. A
- 7. 11. On-line predátoři - prevence, 5. A
-
pondělí - pátek 14.00 - 15.00 nebo kdykoli po domluvě s vyučujícími čj
otevřena žákovská knihovna (pavilon S přízemí)
-
každou středu 13.30 - 14.00
konzultace pro žáky 1. stupně
-
každou středu 14.00 - 14.30
konzultace pro žáky 2. stupně