Teambuildingové dopoledne, 3.A (J. Hradecká)
11.10.2018Ve čtvrtek 11. 10. 2018 se žáci 3.A zúčastnili teambuildingového dopoledne, které pro děti připravili a vedli pedagogové školy, Mgr. Martin Slavík, třídní učitel, a PhDr. Jiřina Hradecká, školní psycholožka.
Cílem bylo umožnit dětem, aby se navzájem poznaly jinak než v klasickém školním režimu výuky a přestávek.
Hry děti nenásilně motivovaly ke spolupráci, vzájemné pomoci, k respektování toho, že každý člověk je jinak vybaven pro život, tedy i pro hru, komunikaci, učení apod. Bylo jim opakovaně připomínáno v soutěživých hrách, že je sice vždy někdo první a někdo poslední, ale že to nejde obejít, avšak při tzv. „tmelení třídy“ jde především o to, aby si všichni užili hru naplno.
Děti byly celé dopoledne báječné. Drtivá většina z nich se s nadšením zapojovala do sportovně laděných aktivit, do her náročných na postřeh a paměť, do vážnějšího zjišťování informací o sobě navzájem i do vyslovených legrácek. Bylo úžasné třídu pozorovat…
Týmový pokřik si děti užily naplno, a snad proto se jim závod stonožek tolik nedařil - hlava stonožky totiž utíkala tak rychle, že se jí oddělily koncové články. Pak se ale naplno vžily do rolí různých členů tří rodin a s převážně humorně za svoji postavu vyprávěly, jak se jí v rodině vede. Jako o život běhaly sbírat obyčejná brčka na pití poházená mezi stromy a zcela vážně vzaly to, že brčka měla svoji cenu podle barev. Při klidnější hře „Zjisti, kdo…“ se všichni snažili vyplnit celý dotazníkový arch s položkami typu: „kdo se dotkl hada, kdo se ztratil v cizím městě, kdo hraje na hudební nástroj…“. Na dotaz, zda někdo zjistil o některém spolužákovi něco, co ho opravdu překvapilo, děti potvrzovaly, že ano, a uváděly příklady. Nakonec měly za úkol v týmech popaměti vyplnit tabulku o 25 políčkách podle toho, které předměty ležely v analogické tabulce vyznačené na pískovišti. Některé děti měly trošku problém v orientaci na takové ploše nebo se třeba nedomluvily na strategii s ostatními v týmu, ale jako celek je hra bavila.
Na závěr děti vyhodnocovaly jednotlivé hry. Bezkonkurenčně nejvíce děti nadchla „Brčka“.
Zeptejte se svých dětí, jak se jim to líbilo. A jestli to nebylo pro někoho na 100 % super, tak se to povede třeba příště.
V cílených týmových hrách, byť již v časově kratším rozsahu, chceme s třídou 3. A pokračovat. Nebude to už na celé dopoledne, ale třeba na hodinu jednou za týden, za dva. Oslovené děti potvrdily, že se těší…
RYCHLÝ KONTAKT
Základní škola, Praha 10, Břečťanová 2919/6, příspěvková organizace
Břečťanová 2919/6
106 00 Praha 10
IČO: 47611871
IZO: 047611871
DIČ: neplátce
č.ú.: 2000742329/0800
tel.: +420 272 651 133
e-mail: skola@zsbrectanova.cz
datová schránka: is6xmbd
Kalendář akcí
-
12. 5. - 16. 5. ŠVP Doksy
4. A, 5. A - 12. 5. Muzeum hudby, 2. A, 2. B
- 12. 5. Prevence PČR, 6. třídy
- 13. 5. Prevence PČR, 7. třídy
- 13. 5. Trestní odpovědnost, 9. A
- 13. 5. Vernisáž s vystoupením pro maminky, 2. A
- 14. 5. Muzeum PČR, 1. C
- 14. 5. Drogová problematika - prevence, 8. A, 8. B
- 14. 5. Dopravní výchova, 3. A
- 14. 5. Žižkovská věž, 6. odděl. ŠD
- 15. 5. Drogová problematika - prevence, 8. C
- 15. 5. Exkurze včelí farma, 3. B
- 16. 5. Házená - ukázková hodina, 1.- 3. třídy
-
16. 5. Trestní odpovědnost
9. B, 9. C -
16. 5. Šikana a kyberšikana
6. C, 7. C -
16. 5. Energetická gramotnost
9. třídy -
19. 5. Pokusy ve ŠD
1.,2. odděl. ŠD -
19. 5. Vodárna - hřiště
5. odděl. ŠD -
20. 5. Hláskování s Lipánkem
1. A -
každé úterý 14.00 - 15.00
otevřena žákovská knihovna a pracovna informatiky (pavilon E 1. patro)
-
každou středu 13.30 - 14.00
konzultace pro žáky 1. stupně
-
každou středu 14.00 - 14.30
konzultace pro žáky 2. stupně