Teambuildingové dopoledne, 3.A (J. Hradecká)

11.10.2018


Ve čtvrtek 11. 10. 2018 se žáci 3.A zúčastnili teambuildingového dopoledne, které pro děti připravili a vedli pedagogové školy, Mgr. Martin Slavík, třídní učitel, a PhDr. Jiřina Hradecká, školní psycholožka.
Cílem bylo umožnit dětem, aby se navzájem poznaly jinak než v klasickém školním režimu výuky a přestávek.
Hry děti nenásilně motivovaly ke spolupráci, vzájemné pomoci, k respektování toho, že každý člověk je jinak vybaven pro život, tedy i pro hru, komunikaci, učení apod. Bylo jim opakovaně připomínáno v soutěživých hrách, že je sice vždy někdo první a někdo poslední, ale že to nejde obejít, avšak při tzv. „tmelení třídy“ jde především o to, aby si všichni užili hru naplno.
Děti byly celé dopoledne báječné. Drtivá většina z nich se s nadšením zapojovala do sportovně laděných aktivit, do her náročných na postřeh a paměť, do vážnějšího zjišťování informací o sobě navzájem i do vyslovených legrácek. Bylo úžasné třídu pozorovat…
Týmový pokřik si děti užily naplno, a snad proto se jim závod stonožek tolik nedařil - hlava stonožky totiž utíkala tak rychle, že se jí oddělily koncové články. Pak se ale naplno vžily do rolí různých členů tří rodin a s převážně humorně za svoji postavu vyprávěly, jak se jí v rodině vede. Jako o život běhaly sbírat obyčejná brčka na pití poházená mezi stromy a zcela vážně vzaly to, že brčka měla svoji cenu podle barev. Při klidnější hře „Zjisti, kdo…“ se všichni snažili vyplnit celý dotazníkový arch s položkami typu:  „kdo se dotkl hada, kdo se ztratil v cizím městě, kdo hraje na hudební nástroj…“. Na dotaz, zda někdo zjistil o některém spolužákovi něco, co ho opravdu překvapilo, děti potvrzovaly, že ano, a uváděly příklady. Nakonec měly za úkol v týmech popaměti vyplnit tabulku o 25 políčkách podle toho, které předměty ležely v analogické tabulce vyznačené na pískovišti. Některé děti měly trošku problém v orientaci na takové ploše nebo se třeba nedomluvily na strategii s ostatními v týmu, ale jako celek je hra bavila.
Na závěr děti vyhodnocovaly jednotlivé hry. Bezkonkurenčně nejvíce děti nadchla „Brčka“.
Zeptejte se svých dětí, jak se jim to líbilo. A jestli to nebylo pro někoho na 100 % super, tak se to povede třeba příště.
V cílených týmových hrách, byť již v časově kratším rozsahu, chceme s třídou 3. A pokračovat. Nebude to už na celé dopoledne, ale třeba na hodinu jednou za týden, za dva. Oslovené děti potvrdily, že se těší…